Странице

недеља, 5. мај 2013.

Uključi mozak, isključi TV!

Upućujem danas jedan topli pozdrav i gratis jedno sramno priznanje: Gledam "Big Brother".
Da, ja sam psiholog, i gledam rijaliti. Ova spoznaja, po uzoru na anonimne alkoholičare, je prvi korak u rešavanju problema.
Eto žmu, ne moraš da me opanjkavaš, sama ću se raskrinkati. činjenica je da prvo sam to radila krišom, potom sam  nastavila da gledam i uz peglanje, ...pa onda pregled pred spavanje,...
Prava glupa zavisnost. Ne manje štetna od ostalih, potpisujem!
I eto jutros kao šamar otrežnjujuće spoznaje da odajem utisak puritanke i licimera, pozivam se na bistrinu uma, nipodaštavam površnost, a stapam se sa tim. Sa jako prepotentnim izgovorom da rijaliti zapravo gledam zbog Maje Volk, koju cenim. A eto ona ispade, a ja jutros opet klik na dugmence daljinskog. Bebac kmeči, a ja vičem:"Ček',ček' sekund da vidim ovo!"...i to je prelilo čašu!:(
Kad sam se udala žmu i ja smo godinu dana živeli bez TV-a. Sve nam nešto preče bilo od pokućstva, i to nikako da kupimo. Mama svaki put kad je pričala s nekim na temu mog doma govorila je "Crna deca ni TV nemaju", što je odavalo utisak da živimo u bungalovu bez struje a ne u predivnom stančiću punom slika i cveća,...Napokon TV dobismo na poklon. I kućni bioskop pride. I prepucavanje jel' večeras važnija utakmica ili rijaliti. I otuđenje u istom paketu. Bebi tv nikad neće moći da se meri sa mojim falširanjem dečijih pesmica i đuskanjem, niti ijedna emisija sa zabavom koju imam kad se okupi društvo, brojalo ono samo nas troje ukućana ili još bolje i goste. 
Here I go again.
Istraživanja pokazuju da gledanje televizije zatupljuje um, zato što zaobilazi razmišljanje i  gledaoce dovodi u hipnotisano stanje dosade ali i hiperaktivnosti. Dovodi do pogoršanja pamćenja i verbalnih veština kod dece. U samoj suštini televizijskog programa kriju se komercijalni interesi koji žele da vas zatvore u svet konzumerizma, ispraznosti i pasivnosti. Ako se ne borite, oni će pobediti. Budi prvi klinac u kraju, ako ovo nosiš svi će ti zavideti, ako kupiš ovaj proizvod osećaćeš se super,...
"Dakle, ako nemaš herca da izbaciš televizor, počni s druge strane. Nemoj da kupuješ ono što ti nije 
potrebno, nemoj da jedeš ako nisi gladan, nemoj da pričaš ono što ne misliš i nemoj da se ponašaš onako kako se ne osećaš. A možda postoji i sredina, samo je ja odavde ne vidim. Ali vidim da spavaću sobu treba da braniš od televizora po svaku cenu. A ovaj u dnevnoj će se već sam pokvariti. Kad budeš zaslužio...''


Нема коментара:

Постави коментар