Странице

уторак, 19. март 2013.

Koordinatni sistem konfuzije

Pošto se još niste izjasnili šta želite da prekopavam po literaturi, ja onako nasumično, šta mi se učini zanimljivo to vam kuckam,... Ako ništa od vizualizovanog posla u struci, daktilografske sposobnosti ima da razradim ihaj,...Juče sam iskopala svoje skripte sa edukacije transakciono integrativnom pristupu psihoterapiji i kladim se da će vam to biti interesantnije i korisnije nego čitanje o poremećajima i klasifikacije koje možete izguglati u svako doba. Moji dear friends znaju koliko sam bila fascinirana sa TA (transakcionom analizom) i koliko su mi te iskustveno-edukativne radionice pomogle u mojim zakucanostima. Na pr vidil' me ko sa cigarom evo već godinama,...da neke ličnije ne pišem, možda ima stvarno neko ko čita ovo mimo vas par (o paranoji neki drugi put). Digresija na digresiju i ,...tema dakle TA!!!

Cilj transakcione terapije je da se dekonfuzionira. Da se posmatraju stvari iz odraslog. 

Elem, ukratko,
Po transakcionoj analizi u čoveku postoje tri ego stanja: Roditelj, Odrastao i Dete.
R je ego stanje u kome ličnost postupa, oseća i misli PODSVESNO OPONAŠAJUĆI svoje roditelje ili autoritete ( ne bukvalno, roditelj su i knjige koje čitamo, filmovi koje gledamo,...)
O  je ego stanje u kome ljudi postupaju, osećaju i misle u skladu sa onim što se zbiva OVDE I SADA, koristeći sve svoje mogućnosti kao odraslo ljudsko biće, sa iskustvom koje ga vodi.
D je stanje u kome osoba postupa, oseća i misli kao što je to činila u detinjstvu.

Ono što je sjajno u TA je što vam nudi Uvid, što vam dešifruje konfuziju, što vas nauči da ovladate tim terminima i sami prepoznajete svoje stroukove, igre,transakcije i sl,...Za neke benigne problemčiće čitajte ovde, moš' se sam pokrpiti, al' molim vas ako imate ozbiljnijih problema tražite  pomoć full time psihologa, ne verujem da će to ići ovako.

Dete već budno. Ne D, već bebac.
Ako vam se ovo svidi kao tema, kuckam drug'put, čim pre!

2 коментара: